עמוד הבית » דיור מוגן בבית לחולים בדמנציה

דיור מוגן בבית לחולים בדמנציה

דיור מוגן בבית לחולים בדמנציהדמנציה (בעברית: קהיון או שיטיון) היא תסמין שבא לידי ביטוי בירידה ניכרת בתפקוד הקוגניטיבי של החולה. הדמנציה מאפיינת מחלות שונות ומגוונות, שלרוב מתפתחות במהלך הזקנה. המחלה השכיחה ביותר הבאה לידי ביטוי בדמנציה היא אלצהיימר, אך ישנן מחלות נוספות שיכולות לבוא לידי ביטוי בתסמין זה מלבדה (סך הכול בין חמישים לשישים אחוז מהסובלים מדמנציה, סובלים ממנה על רקע של מחלת האלצהיימר).

גורמים נוספים לדמנציה יכולים להיות שימוש בסמים, חשיפה לרעלנים, גידולי מוח, מחסור חמור בוויטמין B12, מחלת וילסון, מחלת הנטינגטון, טרשת נפוצה, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד.

ככל שהאדם מזדקן, כך ישנו סיכוי גבוה יותר כי ילקה בדמנציה. כך למשל ניתן לראות כי השכיחות של דמנציה בקרב בני שישים וחמש ומעלה היא חמישה אחוז ואילו השכיחות שלה בקרב בני שמונים וחמש ומעלה היא שמונים וחמישה אחוז.

דיור מוגן בבית עבור חולי דמנציה על קצה המזלג

עד לשנים האחרונות פתרון הדיור שהיה מוצע לסובלים מדמנציה הצריך מעבר למוסד סיעודי, בית אבות או מוסד לדיור מוגן. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שככל שהדמנציה הולכת ומחמירה, כך הקושי של האדם לבצע פעילויות יומיומיות נהיה חמור יותר.

האדם הדמנטי עלול להוות סכנה לא רק לעצמו אלא גם לאחרים. כך למשל במקרים מסוימים האדם שסובל מדמנציה עלול להשאיר את הכיריים דולקות בהיסח הדעת, להתנהג באימפולסיביות, ללכת לאיבוד אפילו בביתו שלו, לנעול את עצמו בבית, לשכוח לקחת את התרופות שלו במועד המתאים ועוד.

דיור מוגן בבית הוא קונספט חדשני ומהפכני שמאפשר לקבל את כל השירותים המוצעים במסגרת הדיור המוגן מבלי לעזוב את הבית. באופן כזה ניתן לספק לחולה או לקשיש מעטפת שלמה ורחבה ביותר של שירותים מבלי לגרום לקושי הגדול שבעזיבת הבית בגיל מבוגר.

עבור קשישים רבים עזיבת הבית עלולה להיות טראומטית במיוחד ובמצב של דמנציה ישנה שאיפה לבצע כמה שפחות שינויים גדולים בחיי המטופל על מנת להימנע מלהקשות עליו את החיים היומיומיים הקשים גם כך.

אילו שירותים ניתנים במסגרת דיור מוגן בבית?

להלן חלק מהיתרונות של דיור מוגן בבית עבור חולי דמנציה והשירותים הניתנים במסגרת דיור מוגן בבית:

  • עדכון בני המשפחה באופן שוטף – הדמנציה לרוב אינה סטטית כי אם הולכת ומחמירה. על ידי הזמנה של שירות דיור מוגן בבית בני המשפחה יכולים לעקוב אחרי מצבו של החולה באופן תדיר ושוטף ולקבל עדכונים באופן ישיר מהצוות המטפל.
  • אספקת ארוחות חמות – ככל שהדמנציה הולכת ומתקדמת, כך הולכת ונפגעת היכולת לבצע מטלות בסיסיות ופעולות יומיומיות שגרתיות כשבין היתר מדובר על היכולת להתקין ארוחה באופן עצמאי. על ידי הזמנה של שירות ארוחות חמות עד הבית, ניתן להתגבר על קושי זה.
  • אחזקת הבית – הסובלים מדמנציה עלולים להגיע במהירות למצב של הזנחה שיכול לבוא לידי ביטוי בנזקים שונים בבית שלא מתוקנים, בבית לא נקי ולא מסודר ועוד. שירות דיור מוגן בבית מאפשר לסובלים מדמנציה ליהנות מסביבת חיים אופטימאלית מבחינה זו.
  • שירותי רפואת חירום 24 שעות ביממה – רבים מחולי הדמנציה סובלים ממגוון מחלות אחרות. לאור זאת, ישנו צורך להעניק להם מגוון של שירותים רפואיים לרבות שירותי רפואת חירום הניתנים במסגרת דיור מוגן בבית.
  • ידיד טלפוני – בחלק מהחברות שמציעות את השירות של דיור מוגן בבית ניתן להזמין שירות מיוחד של ידיד טלפוני שמטרתו להתעניין בשלום החולה. שירות זה מתאים במיוחד לחולי דמנציה בהם קיימת שכיחות גבוהה מאוד של דיכאון וחרדה.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715434

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר