עמוד הבית » מרכז טיפולי לחולי דמנציה ואלצהיימר צעירים

מרכז טיפולי לחולי דמנציה ואלצהיימר צעירים

מרכז טיפולי לחולי דמנציה ואלצהיימר צעיריםהן אמנם נחשבות לשכיחות יותר בקרב קשישים, אולם מסתבר שישנם גם צעירים יותר שחולים במחלת האלצהיימר ובדמנציה, וכבר בגילאים 50 ולעיתים אפילו 40 (10 אחוז מכלל החולים במחלה הינם אנשים בני 65 ומטה) וכשהדבר קורה באמצע החיים, כך סתם וללא הכנה מוקדמת, מדובר במשבר של ממש ובאתגר רציני, אתו נאלצת להתמודד המשפחה כולה והסביבה עצמה, ולא רק החולים במחלה.

צרכיהם של צעירים חולי דמנציה ואלצהיימר שונים במהותם מצרכיהם של הקשישים, שחולים באותן המחלות. צעירים אלה, ברובם, הם אנשים מתפקדים, המנהלים בית ומשפחה ובמקרים מסוימים אף מטפלים בהוריהם הקשישים. הידיעה שהיום שבו הם עצמם יהפכו למטופלים ולכאלה, התלויים באחרים, היא קשה מנשוא ומלווה בתחושות לא פשוטות. במיוחד לשם כך, ועבור כל אותם צעירים החולים במחלה, הוקם מרכז יום מיוחד, היחיד מסוגו בארץ.

את "פעימה – פעילות עם משמעות" הקימה עמותת מלב"ב – מומחים להתמודדות באלצהיימר בקהילה, שאמנם איננו מספק מענה תרופתי שיכול למנוע את המחלה, אך עוזר בשיפור איכות חייהם של הצעירים הסובלים ממנה ומעמיד לרשותם גם טיפולים חדשניים, המשמשים כתרפיה וכהקלה על הסימפטומים הנלווים לה.

אל המרכז מגיעים חולים וחולות המשתתפים בפעילויות ספורט שונות, בפעילויות יצירה וגם באירועים שונים. הם מגיעים מרקעים שונים, מה שיוצר קבוצה מגוונת מאד, אך יחד עם זאת גם מגובשת מאד. במסגרת פעילויות המרכז מתפתחים דיונים פתוחים, הכוללים תכנים הקשורים בהתמודדות החולים עם המחלה ביום יום וכל הקשיים הנלווים אליה.

אבחון, טיפול וגם תמיכה נפשית – מענה מלא לחולים במחלה

לא פשוט לאבחן את מחלת האלצהיימר. חוסר המודעות למחלה וגם העובדה שלא קיים טיפול כיום העוזר במניעתה, הופכים את האבחון שלה לאתגר של ממש. אבחון מאוחר או אבחון לקוי מונעים גם את הטיפול הדרוש לחולים, שיכול לעכב את התפתחות המחלה וגם את קבלת השירותים התומכים שיכולים לסייע להם. במקרים מסוימים גם הבושה מצדם של הלוקים במחלה וגם מצד בני המשפחה יכולה לעכב את קבלת הטיפול ואל שלל הפתרונות האחרים, המוצעים כיום לחולים. ההתמודדות עם הפחד, הרתיעה וגם עם חוסר הידע יכולים לעזור בזיהוי הסימנים המוקדמים למחלה ובניצול הדרכים השונות שיכולים לעכב אותה.

אין אמנם תרופה למחלת האלצהיימר כיום, אולם ישנן דרכים רבות לשפר את איכות החיים של הסובלים אותה ולעכב את התפתחותה. אחת מהן היא תמיכה נפשית. מרכז היום, שהוקם עבור חולי אלצהיימר ודמנציה צעירים, עונה בדיוק על הצורך הזה, ולצד התמיכה הנפשית הרבה שהוא מספק הוא מציע גם שורה של טיפולים חדשניים, העוזרים בשיפור מיומנויות ויכולות גופניות וקוגניטיביות, הנפגעות כבר בשלבים מוקדמים של המחלה. המרכז מאפשר לבני המשפחה להשתחרר ממחויבותם הטיפולית כלפי החולים הצעירים ומציע גם תמיכה נפשית עבורם.

עמותת מלב"ב נחשבת כיום למובילה בארץ בכל הקשור למחקר, לתמיכה וגם לטיפול במחלת האלצהיימר. המתנדבים והפעילים בעמותה מלווים את החולים במחלה, קשישים וצעירים כאחד, לאורך כל השנה וכך גם את בני משפחתם. העמותה נחשבת למוכרת ומובילה מאד גם בקרב קהילות רפואיות בארץ ובעולם ובקרב העוסקים בטיפול בסוגי הדמנציה השונים וגם באלצהיימר.

בזכות הטיפולים הייחודיים והמתקדמים שהיא מציעה, בזכות השירותים השונים וגם התמיכה, מאפשרת העמותה לחולים ולבני משפחותיהם להתמודד עם האתגר הלא פשוט, שמציבה המחלה, וזאת לצד ליווי המתחיל כבר בשלב האבחנה וממשיך לשלבים הסופיים שלה ואף גם לאחר מכן. הליווי הזה, המענה ההוליסטי המקיף שהיא מציעה בזכות מרכז טיפול ייחודי מהווה חלק בלתי נפרד מהטיפול כולו ויכול לסייע לרבים.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715434

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר