עמוד הבית » צבי ים לסיוע במציאת תרופה לאלצהיימר

צבי ים לסיוע במציאת תרופה לאלצהיימר

צבי ים לסיוע במציאת תרופה לאלצהיימרהם נמצאים בסכנת הכחדה ועל כן גם נחשבים לנדירים מאד. אולם, לצד כל אלה, יש להוסיף גם את הגילוי המרעיש לגבי צבי הים: את יכולתם לסייע לסובלים מאלצהיימר ובעיקר – לעזור בפיתוח התרופה למחלה.

זיהום מי הים, הגורם להתפרצות נגיף ההרפס בקרב צבי הים הירוקים, יחד עם פסולת שמושלכת ליד וגורמת להם להיחנק וגם פגיעה ממשית באזור שבו הם מטילים ביצים, הופכת את צבי הים האלה לנדירים במיוחד ולכאלה הנמצאים בסכנת הכחדה. צבי הים הירוקים, שגדלים באזורים טרופיים ובאזורים סובטרופיים מגיעים לרוב לגיל 30 ומשקלם נע בין 80 ק"ג ל – 190 ק"ג. נגיף ההרפס שנגרם לצבים אלה בשל זיהום מי הים גורם למחלות שונות, הבאות לידי ביטוי בחלקי הגוף החיצוניים והפנימיים.

לרוב מדובר בגידולים שפירים למיניהם, המונעים מהצבים לשחות, להזדווג וגם לראות ואפילו לאכול. פגיעת הנגיף משפיעה ישירות על מערכת החיסון שלהם, הם נדבקים בקלות רבה יותר במחלות אחרות ובסופו של דבר – מתים.

הקשר שבין צבי הים לבני האדם

ישנם צבי ים ירוקים שנושאים את הנגיף ומבלי לחלות במחלה כלשהי. כפי שקורה אצל בני האדם, יכולים צבי הים להיות נשאי הנגיף ולמשך כל ימי חייהם. אצל בני האדם, מדובר בכמעט 75 אחוזים מכלל האוכלוסייה, הנושאים את נגיף ההרפס, הגורם במקרים נדירים גם לפגיעה באיברי המין. אין טיפול לנושאי הנגיף אולם יש תרופה שיכולה למנוע את התפרצותו. תרופה זו פותחה על ידי גרטרוד עליון, כלת פרס נובל.

מחלת האלצהיימר היא מחלה ניוונית קשה מאד, הגורמת לאובדן התמצאות, אובדן יכולות מוטוריות שונות וגם לדמנציה. הסיבה העיקרית למחלה היא שקיעת חלבוני עמילואיד-בטא במוח בצורה של סיבים. במסגרת החיפושים אחר תרופה למחלה, הושם דגש רב מאד על חיפוש חומרים שונים שיעזרו בפירוק החלבונים השוקעים. פרופסור מיכל שוורץ גילתה במחקריה חלבון מיוחד, הלוקח חלק בפעילותה של מערכת החיסון ויכול לעזור בהתמודדות עם מחלת האלצהיימר.

חלבון זה עוזר בסילוק משקעי העמילואיד-בטא ואף משפר את היכולות הקוגניטיביות של החולה, שנפגעו בשל המחלה. במקביל, נמצא במחקרים אחרים שמחלת האלצהיימר נגרמת, בין היתר, בשל התפרצות נגיף ההרפס. עלייה בתאי נגיף זה מביאה לעלייה בכמות העמילואיד-בטא, מה שמוביל לכל התופעות הנלוות לאלצהיימר. טיפול ישיר בנגיף עצמו יכול להפחית את תסמיני המחלה, ולהפוך לתרופה נגד המחלה עצמה.

מציאת תרופה למחלת האלצהיימר – האם זה אפשרי?

הידיעה שניתן לפתח תרופה נגד אלצהיימר והבנת מנגנון המחלה הזו, מדרבנת אחרים, העוסקים במדע, למציאת פתרון מלא למחלה הקשה. במידה ואכן התפרצות נגיף ההרפס היא זו שגורמת לאלצהיימר, המנגנונים שגורמים להתפרצותו של הנגיף יכולים להיות כלי שיסייע בפיתוח התרופה. נכון להיום, משקיעים חוקרים רבים מזמנים לבדיקת צבי הים הירוקים, הנושאים את הנגיף ולסיבות שבגינן מתפתחת מחלה פעילה אצל חלקם.

השערה אחת מדברת על כך שייתכן והסיבה היא ריכוז גבוה של מתכות במים וכרגע נבחנות השערות נוספות. מכיוון שגם אצל חולים במחלת האלצהיימר נמצאו ריכוזי מתכות גבוהים יחסית, כמו נחושת, ברזל, אבץ וגם אלומיניום, ישנה סברה שזוהי הסיבה למחלה. השערות אלו יכולות לקדם באופן משמעותי את מציאת הטיפול למחלה או למציאת טיפול מונע, שיכול למנוע מנגיף ההרפס להתפרץ.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715434

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר